Известие

Collapse
No announcement yet.

лед на стоповете на 166 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
    То Любо го е казал по-горе: то си е стабилизатор един вид, ама по ток. И пак може да се направи със 7812, 15 и квот се сетиш от сорта. Само се свързва малко по-иначе.
    А за бирите - кога идваш ?
    Тони, идеята беше да дадеш идея - какво трябва за направата на този генератор за да не греят. Мисълта ми е всичко да бъде изпитано първо на хартия (демек форума), след това в "лабораторни условия" - на терасата. Не искам да си разлепя стоповете на колата, да ги сложа и да окаже, че греят и пукат като пуканки.
    За това се допитвам до рабиращите електронкаджий, щот има неща, които не са ми ясни.
    А и знам, че такива теми, в които сме ги обсъждали нещата и накрая сме обобщили един точен, ясен и коректен метод на изпълнение - и на други хора им е лесно да си го направят. Все още ми звънят хора за монтажа на темпомата и на никого не съм спестил и думичка от това, което знам.

    За бирите - чи то стана студену! Тез дни ш гътаме едно прасе по музувирско, та ако искаш да ударим едни паржоли с домашна ракийка?





    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Илчо, стабилизатор на ток е удачно да се ползва, когато той захранва серия от няколко последователно-свързани светодиода. 2 или повече светодиода в паралел се свързват само като на всеки един се върже последователно резистор, ако ще и да се ползва златен стабилизатор на ток.

    Прост стабилизатор на ток за захранващо напрежение около 12V може на се направи с един стабилизатор на напрежение 7805 и едно съпротивление.
    Любо, знам са 7805 и резистор - нали така си вързах цифровия приемник в колата, който все още работи между другото. Аз тогава ползвах само че "S" серията (LM78S05), който го лепнах на един алуминиев радиатор от стар процесор и го намазах с термопроводяща паста. От другата страна съм му забил 12V вентилатор с малък термодатчик на 65 градуса да го пали и нямам проблеми.

    Идеята е да избегнем греенето на диодите и да достигнем до максимална светлина.
    Хайде сега, почешете си мозъците и като за хора, дет само могат да държат поялника обяснете - какви елементи да се ползват, каква ще е отделената топлина от стабилизатора при определеното напрежение и как да сметнем резисторите при последователно свързване на диодите след "резистор+стабилизатор"?
    ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
    ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
    Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
    Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

    Comment


    • #32
      Ти си ползвал 7805 като стабилизатор на напрежение за тв. тунера. В дискутирания случай той се ползва, като стабилизатор на ток.

      Ето ти схемата:




      Процедирай по следния начин:

      1 - Избираш си светодиоди

      2 - изясняваш от справочните им данни номиналния ток и напрежение в права посока (I led и U пр.п.)

      3 - Изчисляваш стойността на резистора R от горната схема (съпротивлението и мощността му).

      4 - Определяш броя на светодиодите N в серия по горната формула. (колкото с по-ниско напрежение в права посока светодиоди подбереш, толкова повече светодиоди ще можеш да вържеш в една серия.


      Пример:

      избрал съм си такива светодиоди.

      те имат I led = 0,02 A и U пр.п. = 1,65 V

      Определям R = 5/I led = 5/0,02 = 250 ома.

      Определям мощността на R:

      P > 25/R = 0,1 ват

      избирам стандартна стойност от 0,125 W (или с добър запас - 0,25 W)


      Определям броя на светодиодите N в една серия:

      N < 7/U пр.п. = 7/1,65 = 4,2

      N = 4


      Един такъв стабилизатор на ток може да захранва само една серия! Ако са ти необходими повече серии, правиш за всяка една отделен стабилизатор.

      Моят съвет е преди да правиш всичко това, да налепиш няколко светодиода паралелно, с по едно последователно свързано съпротивление към всеки един, както говорих по-рано и ако греят много, чак тогава се впускай в сложнотиите със стабилизаторите на ток.
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:14.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #33
        Евала Любо Точно тази схема на генератор имах предвид. Перфектно си обяснил всичко.

        Илчо, веднага заместваме бирата с винско
        Иначе да, първо си избери диоди - всичко останало се смята след това. Схемата ти е най-малкия проблем, ще я нарисуваме за норматив.
        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
          Само ще вметна, че за захранване на ЛЕД-ове е по-добре да се ползва генератор на ток вместо стабилизатор. И имайте предвид, че многото ЛЕД-ове + резистори накуп ще греят доста. А топлината е пагубна за тях, трябва да се мисли и за охлаждане евентуално. Във фирмата правим дей-лайтс и задни светлини за няколко марки коли, вкл. новите БМВ. С по 2-3 мощни ЛЕД-а, радиаторите им са доста солидни.
          да трябва си охлаждане - няма как а и Тонка, радиоаторите ги видях доста са масивни
          Tormentvm In Dvm Demens

          Comment

          Working...
          X